Samplingactie Malfy Gin brengt Italië naar de glamping
De opdracht van Malfy Gin was duidelijk. Malfy Gin is meer dan alleen een lekker drankje, maar ook een gevoel. Het gevoel dat je hebt als je op vakantie bent aan de Italiaanse Amalfikust; waar deze gin op geïnspireerd is. Aan ons de taak om dit gevoel enigszins over te brengen tijdens een korte samplingcampagne onder consumenten met een hoger besteedbaar inkomen in België.
Aanpak en resultaten
Bij Lime Factory zijn we gek op 'associatieve opdrachten' omdat onze manier van sampling daar heel goed bij past. Dus zijn we met ons team gaan brainstormen en hebben Malfy Gin zes mogelijke samplinglocaties met een Italië-connectie voorgesteld. Variërend van Alfa Romeo dealers tot Italiaanse delicatessenwinkels. Uiteindelijk koos Malfy Gin om te samplen bij de betere Belgische glampings, Italiaans take-away & bezorgdiensten en golfclubs.
De reacties van de consumenten die een miniatuurflesje Malfy Gin kregen waren allemaal enthousiast. Vanwege het beperkt aantal samples hebben we verder geen aanvullend onderzoek gedaan.
Daarnaast hebben we ook in Nederland nog samples verspreid. Door de strenge wetgeving omtrent alcoholsampling waren we beperkt in de mogelijkheden. We vonden toch een oplossing door samples mee te verpakken in kerstpakketten.